17 Nisan 2011 Pazar

Ne Dersin Azizim


Şu sıralar hazır gündemdeki konusu sıcakken ben de bir iki laf edeyim hatta oyun önereyim dedim .

Biz tiyatro ile sinemayı birbirinden ayırt edemiyoruz .

Ellerinde yiyecekler ve içeceklerle oyuna  girmeye çalışan tipler gördüm tiyatro salonlarında !!!

Sinema ortamı ile tiyatro ortamı aynı değildir.. Yapılan iş “Saygı” gerektirir. Aslında bir düşünsen o kadar oyuncu sadece senin için o salona gelmiş ve yine sadece senin için o oyunu oynuyor . Bir daha da tekrarı  ve hatta sahnede yapılan hatanın geri dönüşü yok..”Olmadı biz bir daha oynayalım”ı hiç yok ..

Ağzında sakız , elinde kola patlamış mısır olmuyor canım, eğer “olmaz ben bunlarsız yapamam” dersen defol git bebeğim

Hatta BABANI DA AL GİT ( çok sevdim be ben bunu )


2009dan beri sürekli takip ettiğim oyunlardan biridir “Ne Dersin Azizim”
İzlemekten sıkılmadım, benim haricimde  15-20 kişiyi o oyunu izlemeleri için ikna etmişimdir.
Ne Dersin Azizim ; Yücel Erten tarafından sahneye konulmuş Aziz Nesin öykülerinden derlenmiş bir Devlet Tiyatrosu oyunudur .
Oyuncu kadrosundaki isimler : Burak Şentürk , Ali İpin , Hülya Çelik , Mahmut Gökgöz , Atsız Karaduman , Ozan Uçar , Aylin Uzunlar , Hakan Vanlı
Piyano : Ayça Daştan , Alper Rumelioğlu


Aziz Nesin öykülerini  hepimiz az çok biliyoruz . Ama bu öyküler öyle Aziz Nesin haliyle bırakılmamış günümüz Türkiye’sine öyle güzel uyarlanmış ki arka fonda CUK sesleri eksik olmuyor .
Hatta şöyle bir video var .. ( en sevdiğim sahne 3.dakikada başlıyor "padişahım çok yaşa" )

Videoda sorun var ise burdan bir izleyin derim
                                       
İstanbul’da yaşayıp ta bu nimetlerden faydalanmayanlar, üşenenler bi kalkıp oyunu izleyin .
Bilet fiyatları havalarda uçmuyor .  Tam 6 TL , Öğrenci 4 TL
Biletler gişelerden de temin edilebileceği gibi( genellikle gişede bilet bulmak çok zor ) net üzerinden de bilet alınabiliyor … O da şöyle ki :
İstanbul Avrupa Yakası   http://www.mybilet.com/dtgm.php?eventcity=1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder